18. 12. 2018
Dnes má meniny:
Sláva/Slávka

***
Novinky

Práca a plat už veľmi nelákajú

Dávno sú preč časy, keď si v rámci získavania kvalitných kandidátov firmy vystačili s dobrou prácou a dobrým platom... Ak

čítať ďalej

Úloha manažéra pri zmene firemnej kultúry

Na firemnú kultúru má veľký vplyv dokonalé správanie a konanie manažérov, t.j. ich spôsob komunikácie so spolupracovníkmi, osobný príklad,

čítať ďalej

Ako si stanoviť Víziu, Poslanie a Hodnoty Vašej spoločnosti?

Základným predpokladom prosperujúcej spoločnosti je, že všetci zamestnanci poznajú: smerovanie spoločnosti  poznajú potreby zákazníkov  pracujú podľa princípov,

čítať ďalej

Práca a plat už veľmi nelákajú

Dávno sú preč časy, keď si v rámci získavania kvalitných kandidátov firmy vystačili s dobrou prácou a dobrým platom... Ak firma naozaj chce zaujať tých najlepších, ak chce, aby ju uprednostnili pred konkurenciou, musí pridať niečo naviac.

Čo firmy ponúkajú?  Denisa Šerfelová, PR manažérka spoločnosti Tatravagónka Poprad, uvádza, že okrem náborového príspevku (až do výšky 36 tisíc korún), príspevku na ubytovanie, nehovoriac o zaujímavej práci a zaujímavom finančnom ohodnotení, firma stavia aj na atraktívnych benefitoch, ku ktorým patria balíky bankových služieb, bohatý školiaci a sociálny program a iné.
Dnes je už bežné, že firmy, ktoré chcú svoje kvalitné ľudské zdroje prilákať z odľahlejšich lokalít, poskytujú príspevok na ubytovanie. Osvedčenou a modernou metódou ako si „zaviazať“ zamestnancov je poskytnúť im bezúročné zamestnanecké pôžičky, vernostný bonus, či príspevok pri narodení dieťaťa.
Samotná práca, ohodnotenie, či benefity však stále nestačia... Prax ukázala, že celkový úspech „predaja“ pracovných príležitostí, aj keď vybavených modernými lákadlami typu „flexibilný pracovný čas na pracovisku pre matky s deťmi“ a podobne, závisí tiež na vhodnej komunikačnej stratégii. V prípade Tatravagónky Poprad sa teda Internetová forma inzercie pre pracovné miesta výrobných robotníkov považuje za doplnkovú, pričom dôraz sa kladie na oslovovaní kandidátov aj inými dostupnými formami, ako sú osobné listy alebo billboardy... 

Zdroj: Práca a plat už tak veľmi nelákajú, SME, 18.01.2008, autor Jozef Čavojec